Reclame wordt vervangen door kunst

De meeste grote steden hangen helemaal vol met reclame. De billboards, reclameposters en stickers vliegen je er om de oren. Nu is er zelf een antireclame site opgericht: Public Ad Campaign. Deze site werkt aan een manier om reclame te gaan vervangen door een kunstwerk. Dit zou moeten lukken door een app waar deze blog aan werkt. Ze voorzien dat je dan via je iPhone kijkt naar een poster en de app er een mooi kunstwerk overheen zet.

Public Ad Campaign is een blog welke kritisch kijkt naar reclame-uitingen. Zij vinden dat de mens overspoeld wordt met reclame, vooral in de grotere en toeristische steden. Reclameposters bepalen hier de omgeving en zorgen ervoor dat andere creatieve uitingen niet tot zijn recht komen of gewaardeerd worden. Het uitroeien of in ieder geval tegenhouden van deze manier van reclame is voor hen onmogelijk maar ze proberen op een ludieke manier deze trend tegen te gaan. Door het inzetten van Augmented Reality proberen ze de stad weer waardig in creatief te maken..

De app zorgt er voor dat als je jouw telefoon op een reclame-uiting richt deze reclame om word gezet naar kunst. Het werkt in principe als een soort filter waarbij je uitzicht wordt veranderd. Op dit moment werkt de app nog maar bij bepaalde billboards op Time Square maar de bedoeling is dat deze app overal een groot succes zal worden.