Zo promoot je je bedrijf!

Als je een eigen bedrijf gaat opstarten, komt er al snel veel op je af. Zoveel, dat je soms bijna vergeet waar het ook alweer om draait: de klanten. En die moeten hun weg natuurlijk wel naar jouw bedrijf vinden, welke producten of diensten je ook levert. Hier wat tips over welk promotiemateriaal je allemaal nodig hebt bij het starten van een bedrijf!

 

Visitekaartjes voor later contact / Informatieflyers

Zodra je potentiële klanten hebt ontmoet (of dit nu op een netwerkbijeenkomst, in een café of op straat is), wil je natuurlijk graag dat zij zich jou blijven herinneren. Je moet dus altijd iets bij je hebben met daarop informatie over jou en / of je bedrijf. Bij een product of dienst die jij persoonlijk levert zijn visitekaartjes prima. Zet hier in ieder geval je naam, telefoonnummer(s), website en emailadres op zodat mensen je altijd kunnen bereiken. Gaat het meer om het bedrijf (zoals bij een kapsalon of restaurant), dan kun je ook prima uit de voeten met een informatieflyer met daarop informatie en bijvoorbeeld een introductieactie.

 

Naambadges voor betere herinnering

Onderzoek heeft uitgewezen dat mensen zich dingen beter herinneren als geluid gekoppeld is aan iets zien. Denk maar eens aan alle presentaties met powerpointondersteuning. Zo werkt het dus ook bij het horen en zien van een (bedrijfs)naam en een logo, en naambadges zijn hiervoor het aangewezen middel. Als mensen dit zowel horen als zien is zowel de actieve als passieve bekendheid later aanzienlijk groter.

 

Website voor meer info

Een bedrijf zonder nette website met daarop duidelijke informatie kan echt niet meer. Voor niet al te veel geld kun je tegenwoordig al gemakkelijk een professioneel ogende website laten maken, of dit zelf doen met behulp van eenvoudige software. Geef duidelijk aan welk product of dienst je levert, wat je USP’s zijn, informatie over bijvoorbeeld prijzen en als je deze al hebt: referenties van eerdere klanten. Zorg vooral voor een laagdrempelige manier van contact opnemen (via bijvoorbeeld een contactformulier) zodat mensen sneller nog eens informatie zullen opvragen.

 

Bedrijfskleding voor een verzorgd uiterlijk

Natuurlijk wil je dat jij en eventuele medewerkers een verzorgde en professioneel ogende indruk achterlaten, en dat jullie gemakkelijk herkenbaar zijn voor klanten. Kies voor kleding die past bij je doelgroep, een nette blouse of polo met lange broek geeft immers een hele ander beeld dan een t-shirt in een opvallende kleur gecombineerd met een korte broek. Op de bedrijfskleding dient in ieder geval de bedrijfsnaam en het logo goed zichtbaar te zijn (let vooral ook op de afmetingen die hierover wettelijk vastgesteld zijn!). Eventueel kun je op de kleding ook nog aanvullende info zoals adres van de website of bezoekadres laten drukken.

 

Dit artikel is geschreven in samenwerking met Uniq Print, specialist in naambadges.